BELIEF
We truly believe that Saint Krishnamayya is the incarnation of God. He is the mirror image of Lord Sri Varaha Lakshmi Narasimha Swamy and cannot exist by himself without the Lord Krishnamayya and Lord Varaha lakshmi Narasimha Swamy are inseparable. This belief transformed in to the name of “Krishnamayya Project”.
MISSION
Our mission is to propagate in India and other parts of the world the literature, music, message, philosophy and spiritualism of Krishnamayya as it relates to the Lord Narasimha. This will be accomplished by organizing study circles, lecture demonstrations, music recitals, dance performances and spiritual discourses.
The Simhagiri Vachanams, restricted to libraries until now, were brought into light after a long and through research from the sources ;Music MS works in Saraswatimahal,Tanjore Library and Madras MSS Govt.Library)(manuscripts),Mss manu Scripts `Prataapa Rudreeyam') and translated to Keerthans by Sri. Vinukonda Murali Mohan, a noted Musician of Vizag, so it would be easier for everyone to remember and render. The Keertans of Krishnamayya were composed in three different styles i.e traditional padhyams, keerthans and in a special style fusing modern trend to suit the tastes of all generations.
,
,
Dr. Ananda Gajapathiraju requests the public to contribute liberally to support the projects mission i.e popularizing the life and compositions of the great saint composer, Krishnamayya.
OUR MILESTONES
Krishnamayya Project was launched on Krishnamayya Sankeerthana Jayanthi (2009)
- Krishnamayya Keerthana's were rendered at Simhachalam Temple for the first time in connection with Krishnamayya Sankeerthana Jayanthi (2009)by Sri.V.Murali Mohan which were composed and recorded in the
- year 2009.
- Krishnamayya keertans were recorded for the first time and a blog was created to propagate the life and works of Krishnamayya
- Sri. Burgadda Satish (of pravachanam.com a treasure of spiritual discources)(US) came forward to support projects mission by sponsoring a CD in memory of his father Parama padavasulu Sri. Burgadda Rangacharyulu.
- Sri.V.Murali mohan has recorded ten keertans of Krishnamayya in classical style in the year March,2009
- .http://en.wikipedia.org/wiki/Sri_Kantha_Krishnamacharyulu?veaction=edit
- చీకట్లో క్రిష్ణమయ్య(Cheekatlo Krishnamayya), a news item published in Vaarth Telugu daily http://www.vaartha.com/content/20708/krishnamayya-night.html
Youtube links to Krishnamayya Keerthana's (copyright © Vinukonda Murali Mohan)
- Shodasa Kala Paripoorna Namo
- Aadivi Neeve, Anaadivi Neeve
- Ananthakoti Avatara
- Jaya Jaya Paramapurusha
- Parabrahma Paratatvamithade
- Krishnamayya Vachanaalu (Padhyam Style)
Please donate liberally to support our mission.
Contact:
Mrs. V Sri Suseela
Secretary
Sri Krishnamayya Foundation,
Dwaraka maayi,
K S R Green Valley,
Visakhapatnam 530018.
Email: krishnamayyafoundation@gmail.com
Hi,
ReplyDeleteLooks like none of the links to the MP3s are working. I am looking for some vacahanas of Krishnamayya. Could you please help update these links?
Thanks
ప్రియమైన మురళి గారూ, మా అగ్రజ మిత్రులూ .. నమస్కారం!
ReplyDeleteవీడియోలు వింటూ హంసధ్వని, భాగేశ్రీ, మోహన,వలజి,రాగమాలిక(శివరంజని,హంసానందిని, మాండ్)ల చందన చలువతో సింహగిరీశుడిని దర్శించగలిగాను. కృష్ణమయ్య గారి వచనాలు సరళంగా, సూక్ష్మంగా ఉన్నాయి. షోడశ కళాపరిపూర్ణ నమో నమో ...వచనంలో పురంధర అని ఒకసారి, పురందర అని మరొకసారి పలికారు. పురందర అన్నదే సరియైనది. పురందర వినుతా అన్నప్పుడు ఒక సంశయం కలిగింది. పురందరదాసు అన్నమయ్య కాలం నాటివారని విదితం. అన్నమయ్య స్పూర్తితో వారూ శ్రీవేంకటేశుని స్తుతిస్తూ సంకీర్తనలు చేశారు. అటువంటప్పుడు కృష్ణమయ్య జననకాలం పరిశీలించవలసిందే. పైగా పురందర సంకీర్తనలు కర్ణాటక ప్రాంతంలో నిత్య స్తుతులు. దేవా నీ కరుణా కటాక్ష...రాగమాలిక పద్య వచనావళిలో 'ఆమీద' అనే పదం ఒకరకంగా ఉత్తరాంధ్ర మాండలీకం ( ఒరియాలో తరువాత అన్న మాట 'తాపొరే' గా ..తా ఉపొరే నుంచి వచ్చినట్టు అనుకుంటే సరిపోతుంది)అనిపిస్తున్నా అట్టే వ్యహారికంలో (ప్రస్తుతం) లేదు. కాని కర్ణాటకలోని తెలుగువారు 'ఆమీద','ఆమిటికి' అనడం నేను విన్నాను (కన్నడంలో ఆమేలె అంటారు. కాబట్టి వైష్ణవ సంప్రదాయం బాగా ప్రాచుర్యం పొందిన సమయంలో కృష్ణమయ్య గారు కచ్చితంగా ఏ ప్రాంతానికి చెందినవారో పరిశోధన జరపాల్సిన అవసరం ఉంది. ఒక వచనంలో వినిపించిన 'జగన్నాధ' శబ్దం వల్ల ఆయన ఉత్తర ఆంధ్రుడని అనగలం. జయదేవ అష్టపదులు 'జగన్నాధ'పరమైనవే కదా. జయదేవ కవి పన్నెండవ శతాబ్దపు వారే. 'పరబ్రహ్మ పరతత్వమితడే..' అనే వచనం అన్నమయ్య కీర్తించిన 'ఇతడే పరబ్రహ్మ మిదియే రామకథ'ని కొంచెం పోలి ఉంది. ఇవి కేవలం నేను గమనించిన అంశాలు. మీ కృషి బావుంది. మంచి పని తలపెట్టారు. ఆరుద్ర గారు 'సమగ్రాంధ్ర సాహిత్యం' మీద కృషి చేశారు. అందులో కృష్ణమయ్యగారి ప్రస్తావన వచ్చ్హిందో లేదో తెలియదు. ఆ సంపుటాలు వీలయితే చూడండి. ఇది జనంలో ఒకడిగా ఇస్తున్న సలహా మాత్రమే, కలహభోజనం కాదు. పిలిచిన మురళి పలికిన వేణువు.అంతే!
-తాతిరాజు వేణుగోపాల్, పుణే